Tisdag 28/12 Just idag är jag stark.....eller??

Började min dag med ett besök på Husläkarmottagningen Berga, fick hjälp av en trevlig sköterska att byta grejor till PICC-linen plus ta lite blodprov, vågade titta hela tiden utan att svimma :0) Tog 40 min!! Allt ska vara rent och sterilt, blev hög på ångorna av "spriten". Jag hade en bra tid då akutmottagningen inte hunnit öppna när jag kom, men när jag gick stod det massa folk och köa.....FAAN att folk inte kan hålla för munnen när dom hostar....gick förbi TRE personer som bara stod och hosta rakt ut, inget hålla för armen där inte! Suck!

Kom hem och satte på TVn, hopplöst inte ett skit mitt på dagarna, nöjde mig med Sjunde himlen och Rachael Ray i två timmar innan jag tröttna och fick se den nya Mc Donalds reklamen.....Åååhh El maco tillbaka....Ringer mamma och frågar om hon är hungrig :0) Tur att mamma är ute och kör och jättegärna kommer och plockar upp mig!

På väg ut så dimper posten ner i brevlådan... Trygg hansa...... Tänk på att ni försäkrar er!! Fick mig en liten ersättning, liiiite plåster på såren är det iaf!

Mc donalds....Mmmm kan rekommendera Chessy Sombreros daaaaaamn va gott! Efter den lite spicy måltiden känner jag att det bränner i halsen....vafaan!! Ignorerar det några timmar.....

Får en glad överraskning när mobilen ringer och tjejen på andra sidan säger att man kommer få ett blombud!!!!
Vem kan det vara???

Tack igen Anna och Susanna blev väldigt glad för min fina rosa blombukett!! Kram på er!!




Städar lite.....mobilen ringer....skyddat nummer vill man helst inte svara på men i och med att jag numera vet att det är någon från sjukhuset så måste man ju svara!
Mycke riktigt är det en sjuksköterska från Danderyd som låter bekymrad och lite orolig

- Hej Therese HUR mår du!!??
- Jo ja jag mår väl OK, lite problem...
- BESKRIV vad är det som inte är OK???
- Jo jag har nog lite halsbränna och sura uppstötningar..bara!
Får genast ett namn på tabletter jag ska köpa...
- Är det allt du känner dig bra annars eller?
-Jaaaaaa....vadå har du fått nå info om blodproverna idag eller?
- JAA det är därför jag ringer!! Du har jättedåliga blodvärden, ditt umminförsvar är på noll!!
- Ojda....är jag sjuk?
-Näää men du ska undvika att bli sjuk!


Happ, typ sitta själv hemma då da eftersom alla runt omkring en är eller precis har varit sjuka....

Får nog börja följa Sjunde himlen och Rachael Ray.......







Kommentarer
Postat av: Heidi

Gumman jag håller alla tummar för att du inte blir sjuk!! <3

2010-12-28 @ 19:55:57
URL: http://heidiaregger.blogg.se/
Postat av: Bella

Hahaha du skrev inte att mats sjöng för dig... ;)då blev du starkare... puzz

2010-12-29 @ 12:03:47
Postat av: Syster CARRO

Jag kommer och nackar katterna så får ni slänga ut alla kattsaker! Det är en riktig magsjuke epidemi som går nu, så håll dig hemma! Människor är äckliga!!

2010-12-29 @ 12:44:22
Postat av: maria marre

Tyyypiskt att jag inte ar hemma o kan halsa pa dig for jag bar ju faktikst aaaldrig pa nagon smitta,tihi.. :P Tanker pa dig babe!! Fiina blommor =) kraamaar

2010-12-29 @ 16:31:30
Postat av: Madde

Tiirre! Tänker på dig:-)Skickar över minst en virituell jäättekram varje dag:-) Kram

2010-12-29 @ 17:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0