Tiden rinner iväg...

Ursäkta har varit dålig på att uppdatera...skrev faktiskt ett inlägg men när jag skulle spara det så försvann det!!

Jaha då ska jag backa minnet till tisdag den 25.e då jag fick kur 3... syster följde med denna gång också, behandligen tar ca 4 timmar, tiden brukar gå ganska fort.
Den här gången var jag såååå trött redan under behandlingen så efter en timme så låg jag och slumrade till hela tiden. Mamma kom och hämtade oss efter, i bilen kunde jag inte hålla ögonen öppna. Så när jag kom hem så gick jag och la mig direkt och sov resten av tisdagen.

Trejde kuren var identisk med andra kuren, slapp illamående (väldigt glad för) men aptiten va lite sämre denna gång så svårt att äta nåt. Tröttheten var extrem!! orkade bara sova tre första dagarna och min rygg har hunnit ta mycket stryk såklart, det är det värsta, det går så fort för kroppen att brytas ner och det tar tid att "bygga upp" den igen.
Jag orkade inte gå utanför dörren förrän dag 5, dessa "promenader" går i slow motion...zombies skulle springa förbi om dom fanns....MEN det hjälper att komma igång så fort som möjligt med promenader!

Och så var det Februari....på onsdagen den 2.a så var jag pigg tyckte jag..så gick ner på "stan" för en lunch med Bella och Maria, det gick bra...efter lunchen var det dags för omläggning av PICC-linen.. jag har haft lite ont i armen där slangen sitter, det har stuckit och varit ömt så jag antog att det säkert var en infektion..och jag hade såklart rätt...det är så skönt att få sprit i ett varigt, rött iriterat sår...INTE! Inte kul alls med en infektion men sköterskan tyckte inte att det var så farligt.
Efter en liten promenad med Maria så går jag hem och vill bara sova, dagens ansträngningar är gjorda så nu orkar jag inte göra mer än att ligga på soffan och vila.

I lördags var jag hemma hos Maria och kollade på Melodifestivalen och snacka skit, blev ju en riktigt dålig start på Mello, bara skit..hoppas nästa lördag blir bättre :0)

Igår var jag och syster och hälsade på farmor och farfar på dagen och var ute och gick med hundarna.
På kvällen var det matlagning för hela slanten, vi körde Halv åtta hos mig! Tre rätters middag med recept plockade från tv 4 Halv åtta hos mig...mmhhmm!

Vi började med en förrätt som hette: Len vitlökssoppa med tryffel och chili med paprikatoast
Till varmrätt: Oxfile med rostad potatis med chevresås (såsen läskigt god)
Efterrätt: Chokladtryffelpaj med passionsfrukt
Oj oj vad gott!!





Idag är det måndag, har en hel del att fixa med idag, mediciner som ska hämtas ut, ska boka tid hos en naprapat, måste få hjälp med ryggen innan nästa behandling, ska kolla upp ett ställe i stan som heter Perukshopen, där dom säljer lösögonfransar, har fortfarande mina egna kvar men dom börjar sakta lossna mer och mer.

För övrigt så hatar jag Försäkringskassan, fick brev från dom att min läkare måste skriva ett annat läkarintyg för förebyggande sjukpenning. Vilket en annan handläggare sagt att det inte behövs!!! Blir tokig!! Jag har inte fått en krona från dom på över 2 månader nu! Och när jag förklarar för dom hur jag tolkar min sjukskrivning så tror dom att jag kan svara på hur min läkare har tänkt! Efter att min då nya handläggare och jag inte kommer fram till något vettigt svar så kommer vi fram till att hon får kontakta min läkare helt enkelt så får dom lösa det där!
Jaaa får vi se hur lång tid det tar!
Jag ringde till min avdelning på Danderyd för att kolla om min läkare kanske ville sätta in lite antibiotika eller nåt i och med min infektion... man vet ju aldrig! Då får man prata med sköterskorna på avdelningen som då kollar med läkarna...behövde även mer recept på mediciner... så jag frågade - kan du fråga Dr Tobias vad han tycker?
- Dr Tobias är tyvärr pappaledig just nu men jag ska fråga en annan läkare.

Jaha pappaledig tänke jag hmmm...1-2 veckor kanske?

- Hur länge är han pappaledig? För han kommer få brev från min handläggare på F-kassan!
- Han är pappaledig 6......månader.......Tyvärr!

JAHA så med andra ord så har jag fått en ny läkare?? Brydde mig inte ens om att fråga vem!

Nu ska jag sätta fart och få saker gjorda!

Ha en fantastisk dag allihopa! <3









Kommentarer
Postat av: Carina Hellgren

Skönt att du är på benen igen!

Bra att dom på nyheterna flera dagar nu tagit upp ett nytt begrepp, Försäkringskassedeppression!!! Förlänger tillfrisknandet av cancersjuka.Helt sjukt hur man behandlar människor. Inte konstigt att hoten mot F-kassan ökar.

Låt dom inte ta din energi!

Längtar efter er! Skulle vilja spela lite Lobos (som jag nu glömt hur man gjorde) i stugan med en kall öl.

Kramar

2011-02-07 @ 10:25:30
Postat av: Sanna H

Du är grym, glöm aldrig det!

Kram

2011-02-07 @ 11:11:40
Postat av: Syster Carro

GRYYYYYM middag.. mums mums mums !! :) Nästa gång är det grabbarnas tur, ska bli spännande. Blir väl tre öl med olika smaker till förrätt, varmrätt och efterrätt ! Sätt mig i ett rum ÖGA MOT ÖGA med dessa pajaser från F-kassan och sjuksköterskorna som gör det svårare än vad det redan är för dig.. !

2011-02-07 @ 13:32:56
Postat av: Nadja

F-kassan är störda! Dom ringde mig och fråga när jag hade tänkt börja jobba och om jag visste hur länge jag skulle vara sjuk...ehh..jobba på sjukhus ,infektionskänslig på cellgiftsbehandling pga spridd bröstcancer ...morrr vad fan tror dom!? Hoppas det ordnar upp sig för dig snarast ! Ang dina biverkningar kanske du borde pröva mitt alternativa spår..mejla mig privat isåfall.

Kram Nadja "bröstsyster"

2011-02-08 @ 05:47:49
Postat av: Bella

KRAM du får pengar av mig ;) vill oxå komma på god middag m carran...saknar våra idolkvällar ska börja ha mellokvällar puzz å kram rings snart

2011-02-09 @ 12:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0