Crappy new year..

Näää ok nu ska jag inte vara sån...men mitt nya år börjar inte än utan i April istället!

På nyårsafton blev det väldigt lugnt, jag har kämpat med en svår halsbränna sen i onsdags, den vägrar ge sig och jag trodde att jag hade haft halsbränna tidigare men nu vet jag hur det känns på rikigt...jag säger som Robert Gustafsson - DET BRÄNNER!!!
Jag och min Johan fick iaf en tre rätters middag hemma hos min mamma och pappa...jättegod mat!
Tog det bara lugnt och umgicks fram till 2 tiden, i och med att det hade snöat något, så tyckte mamma att vi skulle sova över..ÄHHH det tar bara 15 min att gå, och är det nånting jag fått lära mig så behöver man röra på sig och ta minst en promenad om dagen (fick väldigt ont i ryggen efter att ha bara legat i 3 dagar efter behandligen). 

Det va himla tur att en bil hade kört på vägen vi skulle gå på hem annars hade det inte gått!
Men vi kom hem tillslut tog endast 25 min :0) I lördags var jag väldigt trött och seg och halsbrännan kom smygandes tillbaka så då blev det inte mycket gjort.
Idag är det söndag och jag har mått bra hela dan!! Wiie!

Johan körde upp mig till min kampis Bella, som bjöd på wienerbröd och te...mmmmm!
Sen blev klockan middagsdags och Johan kom och hämta mig och vi åkte hem till min svärmor och fick en god middag där. Nu är klockan 21.30 och Johan envisas med att kolla på Sjätte sinnet!! Blir att jag sitter kvar vid datorn resten av kvällen.

Imorgon ska jag upp till husläkarn igen och byta PICC-linen som jag kommer få göra varje vecka.
Sen ska jag träffa min läkare på Danderyd, jag får sällskap av Bella dit.
Ska se till att få bättre tabletter mot halsbrännan!

Sen på eftermiddagen bär det av hem till mamma som fyller år imorn!! Grattis i förskott mamma!! Love U!

På tisdag är det dags igen för min andra kur cellgifter... faan va fort det går, ber till gudarna att jag inte kommer må lika dåligt som efter första gången!!

Jag vet inte om jag orkar det?! Jo det måste jag! Klart jag gör! Cancern kommer aldrig att besegra mig!! Kommer i vilket fall vara väldigt trött så kommer inte orka skriva på ett par dagar! Så ha en toppen vecka allihopa!

Kommentarer
Postat av: Carina Hellgren

Heja Therese!

Så bra med din blogg!!Du ska veta att vi är med dej på din helvetiska resa som du skall gå segrande ur.

Tänker mycket på dej o Johan o känner att du är stark o har en massa jädra anamma.Det är bra för att orka med så tuff behandling. Vi syns i Maj när vi kommer upp o skall på konsert. Massor av kramar från Carina o Kjell

2011-01-03 @ 14:53:37
Postat av: maria

Hej vannen!! Hoppas du inte mar allt for daligt av din andra behandling..uuusch!! Tanker pa dig, o vi ses snart..Aker hem pa lordag, ska bli ratt skont anda, trott pa allt festade,hehe kommer behova semester igen nar jag kommer hem!!Okej babe, kampa pa, I know you will aven fast det maste vara sjukt jobbigt ibland..Hoppas halsbrannan forsvinner oxa..

Halsa Johis! Puss o kram

2011-01-04 @ 18:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0