Pest eller kolera...

Ja det är bara välja....njaaa ska man jämföra biverkningar så är denna Taxotere medicineringen liiiite bättre...men bara lite!

Tisdag 8/3 fick jag då kur 5 av 7. Kom till sjukhuset kl 11 och fick gå därifrån kl 1 :0) Fantastiskt skönt att det går snabbare!! Trodde tröttheten skulle slå till efter några timmar men jag var vaken hela dagen och hela kvällen :0)

Dag 2 lite trött men orkade gå ut på promenad och höll mig relativt vaken under dagen

Dag 3 så är man lite segare men hyfsat pigg, halvsover denna dag.

Dag 4 JAAAA då var det dags! Muskel och ledvärksdagen kan börja! Beskriva den värken..hmm ungefär som att bli överkörd av nånting, typ en buss! Träningsvärk och växtvärk samtidigt, som utlovat från läkaren "Många upplever det som en väldigt obehaglig muskel och ledvärk". Alla gör ju inte det men självklart gör jag det.

Provar först med Ipren som övergår till Voltaren, jag har recept på starkare tabletter men i och med att jag får ont i magen redan av Voltaren så vågar jag inte ta dom receptbelagda för dom får man tydligen också ont i magen utav.

Dag 5 Lördag, dunkar i ben och fötter ont ont ont, jag är inte så trött att jag bara sover så att sitta rastlös och bara känna smärta i hela kroppen gör att jag håller på att bli tokig!! Vill slå sönder nåt!! Tuuur att man har lugnande pills!! Men istället för att sitta och sjunga med under finalen av Melodifestivalen satt jag mest och grät! Så då vet ni vad Johan gjorde i lördags, satt och trösta mig. Han fick vara flitig med att smörja in hela mig med Aloe vera heat lotion i två dagar. Det hjälper till faktiskt!

Dag 6 så har värken släppt nästan helt och jag mår bra! Jag brukar få blåsor i munnen men det har jag inte fått denna gång utan är bara lite lite torr i munnen, det som bråkar som vanligt är halsbrännan men den är jag så van vid nu!

Dag 7 Börjar känna av smärta i ländryggen och det tycker jag är obehagligt, det är så mycket nerver och skit som kan komma i kläm! Försöker gå bort smärtan under dagen men det blir bara värre under kvällen, vetekudde, heat lotion hela kvällen, svårt att sova (tror det är kortison tabletterna) somnar 04.30!!! Johans klocka ringer 05.45! Somnar om när han går och sover till 11. Fick lite sömn ändå.

Dag 8 Idag känns det lite bättre men jag ringer ändå till min avdelning på sjukhuset för att kolla om det är "normalt". Får svaret att det är det, ryggen kan ta mycket stryk av just Taxotere, men blir det inte bättre om några dagar så ska jag höra av mig igen. Jag ska gå upp och lämna blodprov imorgon så då får vi hoppas att mina blodvärden ser någorlunda bra ut.

Helt enkelt så är det som att jämföra Pest eller Kolera men i och med att Taxotere påverkar en under kortare tid, det är 2-3 dagar som är riktigt jobbigt istället för 6-7 dagar så vinner Taxotere över FEC-kurerna!
OBS! Detta är min uppfattning, det är inte lika för alla!!

TVÅ gånger kvar sen hörni!! :0)))) Längtar till nästa behandling, snart över!!

Nu ska jag värma vetekudden, göra en kopp te....lite heat lotion också och lägga mig på soffan och vänta på att mina favoritserier DH och CT börjar! Ha det bäst!! <3 < 3 <3 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0