Bättre tider...

Väldigt dålig på att uppdatera. Men men...

Jag var tillbaka på sjukhuset idag efter att ha sluppit gå dit på ett tag nu... Det var inte kul alls.

Ledsen och nervös på jobbet, jag vet att det aldrig är roligt att komma, vara, se ett sjukhus. Men man går ju dit för att bli frisk eller få hjälp! Men går man dit för att få ett besked om att allting ser bra ut eller att det kanske kanske är kört....igen! Det ska jag tala om är en hemskt jobbig upplevelse som gjorde att mina nerver var på utsidan.

Jag fick knappt i mig nån lunch, jag ville stoppa fingrarna i halsen för att jag mådde så illa. Mina tankar gick såklart åt till att tänka negatvit, tänk om det blir dåligt...vad gör jag? Det finns inte en chans att jag orkar gå igenom samma saker igen. Jag lovar att jag kunde känna metallsmaken komma tillbaka i munnen......Faan va ynklig man är.

Med darrande, tunga steg gick jag in genom huvudentren, efter att ha kommit en bit på väg så kändes det som att jag redan var tillbaka, jag kan det här, jag vet vart den ena och den andra avdelningen ligger, jag litar på min sjuksköterska som tog hand om mig när jag fick cellgifter, jag har telefonnumret i väskan till en psykolog som jag kan ringa nör jag vill och boka tid.....osv.
att veta att det finns hjälp gör allt en smula lättare, min nervositet gick över till en bestämd stark Therese som lämnade fram remissen till Mammografi receptionisten som frågar - Har du frikort? Varav jag ler och säger - Självklart!  Konstigt vore annars.

Gör Mammografi och sedan Ultraljud.....Usch vad jag hatar att bli "antastad". Men fick positiva svar. Syns ingenting, inga konstigheter....Jag är frisk! ?? Njaaa vågar inte hoppas för mycket, jag tror inte på det än, vad som helst kan hända, men ett tag till får jag må bra!!

För övrigt, jobbandet går bra, jag kommer börja jobba heltid i September. Jag börjar komma igång med lite träning, simning rättare sagt, jättebra, skönt för min rygg!

Om 2 veckor bär det av till Turkiet!!! Ooojjj vad nice!! Wiiie! Sol och värme!

Skriver mer senare när jag känner mig motiverad ;0)

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0