Usch vad kallt det är!!!

Behöver vååååår...nu får det vara bra med vinter!!

Ja då var kur 4 avklarad, sista FEC-kuren....Taxotere väntar...brrr..

Denna gång följde svärmor med och gjorde mig sällskap, höll mig vaken ganska länge men var väldigt trött under behandlingen. Min sjuksyster talade om för mig att blodprovet jag hade lämnat dagarna innan var för tidigt inlämnat och att dom ville se vad jag hade för värden närmare själva behandlingen så det måste jag skärpa till mig på och lämna rätta dagar.... Iallafall så tog hon blodprov innan hon började behandlingen.

Mitt i behandlingen så kommer hon och frågar om jag fått blod nån gång? Nääää aldrig behövt... Mina blodvärden var tydligen inga bra alls så dom har bestämt att jag ska få två påsar med blod.
OK ja men det är väl bara ge mig da!! Nä nä vi vill att du kommer tillbaka imorn eller på torsdag för vi hinner inte ge dig idag, vi slutar 4 idag!
PANIK! Jag ORKAR knappt komma upp ur sängen dag 2 och 3!!! SNÄLLA SNÄLLA ge mig nu!
Min sköterska är så snäll att efter tjat, lite tårar i ögonen så jobbar hon över för att ge mig en påse blod iallafall, MEN jag måste komma tillbaka på torsdag för den andra påsen!

Svärmor blir avlöst av min sambo Johan, kl 18.00 lämnar vi sjukhuset. Jättetrött är jag vid det här laget så sover i bilen, går och lägger mig när jag kommer hem och sover hela natten.

Dag 2 är toppen!! Mår riktigt bra, orkar ta en promenad till och med.. Tänk vad lite blod kan göra!

Dag 3 tillbaka till helvetet...JAAAA va kul att åka tillbaka till sjukhuset idag!! Mentalt jobbigt, trött. Mamma och svärmor kommer och hämtar mig och får leda mig in på sjukhuset där vi möts av mina glada sköterska som säger -Men guuud va kul och se dig!! Vad bra att du kom!! Varpå jag glor tillbaka säger inte ett ljud och vill bara därifrån!
Medan mamma försöker hitta en parkering och svärmor ska hämta mamma och visa vägen till rätt avdelning så är jag ensam en stund med min sköterska. Jag ligger på en säng och funderar på hur jag snabbast ska komma härifrån...flyktvägar, fattar ingen hur dåligt jag mår?? Min sköterska tar min hand och tittar på mig ledsamt och frågar hur jag mår, har du nån att prata med? Hur är det? Är det jobbigt att vara här?
SNÄLLA det går inte med ord att beskriva hur jobbigt det är att vara här så ge mig blodet så jag får åka hem och låsa in mig och vara för mig själv! Det är det ENDA jag vill!
Det VILL jag säga till sköterskan men min blick säger allt! så äntligen får någon se HUR jag mår mina helvetesdagar förutom min sambo! NI vill inte träffa mig och jag vill inte träffa någon, det är mitt sätt att hantera dagarna i helvetet!
Å inte faan hjälpte andra påsen blod, den var säkert bra för mina värden men jag var lika trött som sist!
Så 4 kuren var likadan som tredje förutom att jag fick blodet.

Sakta men säkert kommer jag tillbaka och dag 7 så börjar jag bli normal igen.

Igår onsdagen den 23/2 bestämde jag träff med min vän Kristina för lunch på byn. Kl 14 hade jag tid hos husläkarn för att göra rent PICC-linen och som vanligt har det stuckit, kliat och varit irriterat i armen då jag har en LITEN infektion som är så liten att dom inte velat ge mig antibiotika. Som vanligt var det varigt och irriterat och sved som satan när man får sprit i såret! Ja men nu är det inte så bra att du har kvar infektionen så nu kanske vi ska se till att du får antibiotika!!  ??? 

Jag frågar mig.....Jag får cellgifter som bryter ner mina blodvärden,blodkroppar mitt immunförsvar, ALLT!
Vad är det som gör att det tar 3 veckor innan dom beslutar att ge mig antibiotika mot infektionen? Har inte min kropp redan jobbigt nog som det är utan en infektion och kanske behöver hjälp direkt med en pencillinkur??

Jag vet inte jag är ingen läkare, sköterska, så jag ska egentligen hålla käften och låta dom sköta sitt jobb!
Men jag tycker att det är konstigt!! Hade jag fått antibiotika på en gång så hade jag inte haft nån infektion idag och jag kanske hade mått bara lite lite bättre, vad vet jag?


Ringde förseningskassan i tisdags, samlade krafter och ringde min handläggare som lovat att ringa upp men man kan ju inte vänta längre än 2 veckor, då är man bortglömd antagligen!
- Hej Therese heter jag och du är min handläggare och jag vill veta hur det går i mitt ärende.
- Jaha, vad är jag din handläggare för da?
- Öhh min sjukskrivning?
- Då ska vi se...................
- Ja du skulle ringa upp mig när du kontaktat min läkare och frågat om läkarintyget som du inte fattade.
-Jaaaa juste det var du ja, jag gör så att jag ringer din läkare nu och försöker reda ut det här.
Oj oj oj här händer det grejer men det betyder att jag legat på hög nånstans och att hon inte gjort nånting än låter det som.
Hon ringer upp mig efter en halvtimme och låter genast trevligare, för nu har hon pratat med en sjuksköterska på min avdelning som förklarat läget och fått min handläggare att fatta att jag genomgår en tuff behandling som gör att jag inte kommer orka jobba.
Jag behöver inte göra nånting mer, inga andra läkarintyg inte fylla i andra papper utan hon ska skynda på mitt ärende i och med att jag förklarar att mina pengar börjar ta slut då jag inte fått pengar sen den 5 December. WOHO!! Jag kommer få pengar snart :0) Bättre sent än aldrig!

Idag är det tordag, jag har precis ätit frukost och tagit min pencillin. Tänkte åka och handla med mammi. Ta en promenad i solen. Blir en lugn dag.

På lördag blir det Mellomiddag med tjejorna. Tänkte bjuda på en vegetarisk tacoröra med efterrätt :0)
Kolla på Melodifestivalen såklart och så ska min vän CJ ha tålamodet och visa mig hur man sätter på lösögonfransar för det är hon expert på nu :0)
Sofia och Maria kommer. BELLA skit i ditt jobb och kom hit istället! <3
Kristina du är så välkommen efter du har jobbat om du orkar, det vet du <3

På lördag hejar vi nog på Linda Pritchard, har iofs inte hört låten men hon är bra snygg :0)


Linda Bengtzing släng dig i väggen!!




Ha en bra dag och helg allihopa så hörs vi! <3


Kommentarer
Postat av: mammi

Åh va skönt de är när du piggnar till igen :) Inte kul när du mår som sämst ! FK är ju helt dumma i huvet, precis som du inte har nog ändå ! Du är en kämpe ska alla veta ...jag älskar dig min unge <3 <3

2011-02-24 @ 22:58:04
Postat av: Sari

Det är helt j--la otroligt vilka människor du har att göra med!! Jag har länge undrat över vad de gör inom sjukvården? Har de fått bara sina tillstånd och diplomer för att hantera röntgenapparater och sticka nålar i en? De verkar ju inte vilja förstå människor eller ha intresse att göra saker ordentligt så man håller sig frisk. Att släpa sig dit igen för en påse blod i ditt tillstånd.. Visa ens lite mänsklighet.. Varför ska det vara så svårt?

Försäkringskassan är en katastrof! Mamma har berättat om dem också..

Jag önskar att några ord från mig kunde trösta dig, ge dig styrka och hopp. Jag önskar att dina behandligar var slut och du kunde se framemot flytten, våren och ett liv utan oro. Jag följer din blogg i alla fall och tänker på dig, Terese!

2011-02-24 @ 23:31:40
Postat av: Bella

ALDRIG.... hahaha... Båda Lindorna ska gå vidare heja heja!!! Pözz ringer dig snart

2011-02-25 @ 13:55:58
Postat av: cj

men hörrö så kan du ju inte säga om min blivande klient Linda! ;)

2011-02-26 @ 10:22:06
Postat av: Syster Carro

Vegetarisk taco is tha shiet! Kämpa på syster <3 du är bäst!

2011-02-26 @ 13:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0