Back from hell...kur 2 av 6 avklarad! 12/1 idag

Det snöar ute...usch nu får det räcka tycker man!

Jaha det var ett tag sen jag skrev något och det beror på att jag inte mått bra alls efter andra behandlingen..

Fick min andra kur den 4/1 min syster var med mig denna dag på sjukhuset..I och med att jag mådde så illa att jag kräktes första gången så fick jag mer tabletter...tror det var tre stycken till olika, det visade sig iallafall att det var väldigt bra för mig, mådde knappt illa alls när jag kom hem utan jag var förvånansvärt pigg, glad och inte alls som sist att jag gick och la mig efter en stund. Däremot så var jag pumpad med alla dessa läkemedel så jag var INTE mig själv (har minnesluckor faktiskt).
Min sambo Johan skulle storhandla själv på ICA i centrum för att vi hade räknat med att jag vid 5 tiden låg i sängen!! Men då jag kände mig pigg så gick jag ner för att möta Johan på ICA.
När man är så pass "drogad" och glad så sket jag fullständigt ut i hur jag såg ut, osminkad,likblek och i skrikrosa mysbyxor går jag glatt ner för att handla på ICA!
Ber om ursäkt till er som såg mig HA HA!

PÅ kvällen mår jag fortfarande rikigt bra och alla som jag pratar med blir överlyckliga över att jag mår så bra denna gång!

Dag 2

Inget illamående!! Wohooo! Men tröttheten är olidlig, sover bort denna dag!

Dag 3

Trots att jag verkligen är superglad över att jag slapp illamående och kräkningar som då gör att jag kan äta normalt så är det nånting som gör att jag dras ner så långt ner på havsbotten som det går, det finns INGENTING som kan beskriva den känslan! När kroppen ger upp! Du orkar inte titta på TV! Det finns ingenting i hela världen som skulle få dig att skratta! Du vill BARA vara ifred och stirra in i väggen!

Dag 4

Alla biverkningar är här, blåsor i munnen, allt smakar metall, och det värsta som inte heller går att beskriva hur det känns, mitt hår har börjat släppa och jag vet vad som måste göras, men jag har inga krafter idag.

Dag 5

Eftersom svärmor (frisör) är bortrest så får vi låna en trimmer av henne. Min älskade Johan hjälper mig att raka skallen. Dom rekommenderar att man lämnar lite stubb på huvudet så att man inte får inåtväxande hårstrån, så jag får då ca 1 cm stubb kvar tillslut. Konstigt? Ja! Ser ut som min bror. Men Johan tycker jag är söt och det är det viktigaste!

Allting är jobbigt, gråter väldigt mycket. Har inga krafter till att fixa mat så min kära mamma är hos mig på dagarna när Johan jobbar och ser till att jag får i mig något.

Jag skäms, alla ringer och smsar och vill veta hur jag mår, men jag orkar inte älta mitt elände hela tiden.
Så till alla mina nära och kära, jag lovar att jag hör av mig när jag orkar!

Idag 12/1 har jag nästan varit mig själv, lite seg, en jävla halsbränna som är så jävla irriterande. Jag kan inte dricka min favoritdricka Coca cola!! Förjävligt!
Har varit hos husläkaren och gjort rent PICC-linen, varit hos mamma och ätit bullar...mmmm!!
Mitt stubb på huvudet är det inte mycket kvar av. Drar man handen lite lätt på huvuvdet så faller det av massa hårstrån så snart är jag helt utan hår. Men har min fina peruk på mig nu. Känns lite konstigt men det funkar.
Jag tänker hela tiden att det är inte för alltid jag måste ha peruk och när mitt hår växer ut igen så kommer det vara starkare och tjockare!

Jag har tyvärr bestämt mig för att hoppa av studien som jag gick med i! Alltså istället för 8 kurer varannan vecka så får jag nu 6 kurer var tredje vecka! Jag bestämde mig för det för att jag vill hinna må bra några dagar emellan varje kur så jag hinner gå till jobbet, träffa vänner och överhuvudtaget hitta på något! För min egen skull så jag orkar med detta!

Med mottot En Dag I Taget så kommer jag klara av det här!!!





Blommor från jobbet, tack så mycket alla arbetskollegor!! <3

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tror att du var finast i stan:-) Jag menar, skrikrosa mysbyxor funkar alltid och vid alla tider på dygnet! Skrikrosa is the shit:-D Kram!

2011-01-12 @ 21:40:59
Postat av: Sanna Hammarstedt

Hej tjejen,

Jag vill bara säga: Skäms inte!! Dina vänner förstår, jag lovar!

Tänker på dig & skickar dig styrkekramar!

Kram

2011-01-13 @ 07:33:55
Postat av: Syster Carro

Du satt och jiddra om den thailändka resturangen också i bilen :) att du skulle ta dit oss och bjuda oss! :P vad fan.. du behöver inte skämmas för att kuta omkring lite snurrig på chillpill, det gör väl alla här i berga! ;)

2011-01-13 @ 19:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0