Tji fick jag, man ska inte ta ut seger i förskott inte...

Jag var och träffade min läkare igår, måndag och fick ny tid för nästa behandling, blir på tisdag nästa vecka den 25.e
Det som kom som en "glad" överraskning va att i och med att jag hoppade av studien så blir det konstigt med doserna cellgifter som jag ska få...kort förklarat efter all förklaring med olika medicering bla bla läkarspråk så kommer jag att få 7 kurer och inte 6 som jag trodde, visst det är ju inte så farligt kan man tycka, men man får tänka att det blir 3 veckor till och så som jag planerat (måste sluta planera det går ju ändå åt helskotta varje gång). är att jag ska vara klar med sista behandlngen i början av april som då plöstligt blir  i slutet av april istället.

Vi flyttar den 27 april och jag håller mina tummar på att jag inte kommer att vara allt för trött då :(
Iallafall ska det bli så himla skönt att flytta...längtar sååååå mycket!

Dom senast dagarna har jag mått bra och orkat göra saker, vilket jag verkligen uppskattat, meningen var att jag skulle få cellgifter idag, känns som att jag tog rätt beslut och hoppade av studien. Det är väldigt viktigt för mig att jag orkar umgås med vänner och familj emellan behandlingarna.

I fredags var jag hemma hos min kampis Bella med Maria och åt jättegod tacos, vilket gick jättebra att äta så länge ingenting var starkt eller kryddat (halsbrännan ÄR jobbig flera dagar efter behandling). Sen blev det sitta och glo på Lets Dance och snacka skit hela kvällen.

Lördag var väldigt segstartad, fick lite panik för att dagen bara gick utan att göra något. På eftermiddagen fick man ett sms från syster om middagsbjudning, så jag och Johan äter en god middag hemma hos syster och hennes pojkvän Björn och kollar lite handboll.

Söndag=städdag, fram till ca kl 15 sen blev det en dusch och sen bar det av på Alvas 2-års kalas.
Fick presenter från min vän Kristina och hennes syster Sanna, massa krämer, parfymer, läppglans m.m
Det va snällt och gulligt av er :0) Tack, kram! <3

När vi kom hem blev det laga mat från Linas matkasse, bra, god mat... men lite dyrt är det!
Bjöd över syster och Björn på en god kyckling med klyftpotatis och massa grönsaker som gjordes på plåt i ugn, gott gott! Och sen kvällens höjdpunkt kl 20.00, Solsidan!! Hehe! Bra skit! Synd att det är så kort!

Idag har varit en att-ordna-dag, hann med en fika på "stan" med Kristina.
Men sen har jag gått igenom en massa papper, man samlar på sig en del.
Förseningskassan ringde, 3 dagar efter att jag ringt dom och undrade vad jag ville...vart ska jag börja, jag började med att fråga - Hur ska jag bete mig för att ni ska vara nöjda? Ingenting funkar, har pratat med ca 5 olika personer och alla säger olika saker. Idag så har jag fått en handläggare i Täby som ska ta tag i mitt ärende men hon hittade inga anteckningar om tidigare samtal plus att hon inte såg mitt sjukintyg, så jag får skicka in det igen och jaaaa pengar det kanske man får nån gång i mitten av februari?

Sen råkade ju jag va lite snabb och boka en resa till Rom här i Januari för jag visste inte då att jag skulle få cellgifter. För att få tillbaka pengar så måste man ju då intyga varför man inte kan åka med ett läkarintyg och det var ju inga problem att fixa från min läkare, så han skriver ett fint intyg där det står att jag får cellgifter och att det då är omöjligt för mig att åka.... Får ett mail från dom där det står att läkarintyget gäller inte för att läkaren har inte skrivit AKUT sjukdom! Så jag får snällt be honom göra ett nytt där ordet AKUT står med. Så han tar fram det gamla intyget som fint ligger sparat i hans dator och lägger till ordet AKUT samtidigt som han skakar på huvudet och säger att dom inte är kloka, hahahahaha det tycker jag är skitkul!!


Näää nu ska jag sova, Godnatt!


Fina blommor från Christina, Jerry och Lillemor, Tack så hemskt mycket för dom och för chokladen <3

Fina blommor från Christina, Jerry och Lillemor. Tack så hemskt mycket för dom och för chokladen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0