Vilken dag!!

Börjar min dag med ett besök hos husläkarn för Picc-linen...håller räkningen, nu är det bara 6 gånger till som jag behöver gå upp dit. Sista cellgiftsbehandlingen så kommer dom dra ut "slangen". Så alltså den 18 April är den borta.

Sen begav jag mig till apoteket och plockade ut alla mediciner som ska ätas resten av veckan.

När jag kom hem satte jag mig och ringde till banken och förberedde lite inför bolånet.
Ringde IKEA och kollade med leveranser.....och sen till det näst bästa samtalet på hela dagen som var till Förseningskassan. Det finns inga ord för hur mycket man kan hata deras system!!! Jag är så jävla trött och förbannad!!!!
Sist jag pratade med dom så skulle dom skynda på mitt ärende och jag behövde INTE skicka in några mer papper!! Det var TVÅ veckor sen! Nu säger min handläggare att inläsningscentralen vill ha en sjukanmälan från den 13 December, ni vet där man skriver varför man inte kan jobba, om det finns andra arbetsuppgifter som gör att man kan gå och jobba hur många procent ersättning man vill ha osv. Det är då faaan vad dom är snabba!!

Jag orkar inte bli arg på min handläggare för nu börjar hon tycka synd om mig och ber om ursäkt för att det tar sån tid för dom på "huvudkontoret" att reagera! Idag på eftermiddagen fick jag då denna sjukanmälan som jag kommer posta idag och min handläggare har skrivit en notering att dom ska skynda på med utbetalningen! Då får vi se hur snabbt det går!!!! Idioter är bara förnamnet!!!




Bestämmer lunch med Bella, vad ska vi äta.......Bella vill ha pizza....från...Hmmm...Tillslut säger jag Arena Pizzeria och vi åker dit...det var tur det!!
När vi kommer ut från Pizzerian upptäcker vi att i bilen som står parkerad bredvid våran sitter det en dam som ser ut att sova men hon sitter lutad åt sidan så vi blir lite oroliga så vi knackar på rutan och frågar om hon mår bra, hon skakar på huvudet.
Så vi öppnar bildörren och hon säger att hon inte mår bra alls och vi frågar om hon är ensam eller om hon väntar på nån. Hon säger att hon har suttit där ett tag och att ingen har reagerat och hjälpt henne, vi upptäcker efter en stund att hon har satt på varningsblinkern, men man ser ju knappt det eftersom det är så ljust ute!
När hon sagt att hon är själv och att hon inte alls mår bra så ringer jag 112 för första gången i mitt liv.
Medan Bella springer in på Pizzerian efter ett glas vatten.
Ambulansen är där efter bara några minuter och den gamla damen på 82 år får åka till Danderyds sjukhus. Innan dom skjutsar in henne på båren i ambulansen tackar hon oss så mycket för hjälpen.
Undrar hur länge hon suttit där? Hoppas allt gick bra sen! <3


Då så gott folk det var allt från mig denna vecka! Imorgon ska jag slåss mot cancern igen! Wish me good luck!
Ha det bra så länge!




Kommentarer
Postat av: Syster Carro

Bra jobbat ! :) hahaha! Vi hörs sen när du mår bättre igen systeryster! Så ska jag ta med dig på en riktig Zachau middag. Puss o kram

2011-03-07 @ 18:03:12
Postat av: Bella

Vi är BÄST team ??? får komma på något bra namn... Hämtar dig på torsdag då... Då mår du tipptopp å kan ut å jaga nya äventyr...Du har ej tid å ligga i sängen. Du har ett kall å hjälpa alla där ute... Carran nästa gång det är zachau middag så kommer jag oxå... dom är bäst! Massa puzzar till dig tirre å en till dig carran hahaha PUZZZ

2011-03-07 @ 19:57:40
Postat av: Nadja

Vardagshjälte !! Grymt jobbat! Hoppas allt gick bra för tanten...och tack för mobiltelefonen! Jag håller tummarna att Taxotere kuren går toppenfint, skitsjukdomen ska väck!!

Kram N

2011-03-07 @ 20:19:55
Postat av: mammi

Dagens hjältar Tirre och Bella ! Ännu ett steg närmare att de här är snart över ! Bort med eländet ! Snart har vi allt bakom oss :) Tusen kramar ! <3 <3 <3 <3 <3 <3

2011-03-07 @ 22:18:39
Postat av: Sari

Vilken historia!!

Härligt att ni bryr er så mycket om medmänniskor och är uppmärksamma! Tänk om ni inte hade tänkt så mycket.. det var ren tur för damen i bilen!

Jag önskar dig lycka till varje gång! Du är en kämpe!

2011-03-09 @ 21:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0